Tre Fucking Kronor

Om det finns någonting som retar gallfeber på mig så är det kundtjänstpersonal som helt och hållet saknar serviceinriktning. Tyvärr så råkar man ut för dessa människor lite för ofta. I princip varje gång man ringer till en kundtjänst eller support.

 

Idag: Tre Kronor försäkringar.

Det finns två telefonnummer på deras hemsida: Ett skadeanmälningsnummer som är öppet under kontorstid och ett journummer.

Då vi upptäckte vattenläckan i lördags eftermiddag ringde vi naturligtvis på journumret.

Som visade sig vara för bilbärgning, och de kunde inte hjälpa oss utan bad oss ringa på måndagen.

 

Det har jag gjort. Hela förmiddagen. De första tjugo samtalen kopplades aldrig fram över huvud taget, det kom bara en skum upptagetton. Efter det gick det signaler, men jag fick inget svar förrän ungefär elva samtal senare.

En telefonist kopplade mig vidare till skadeanmälan för byggärenden, där jag sedan satt i kö i ungefär en halvtimme.

 

Samtidigt ringde jag återigen journumret från min andra telefon, och fick då svaret att det kanske var fel på växeln och att jag skulle prova igen senare. Senare? Hur kan ett försäkringsbolag ha en trasig växel utan att göra någonting åt det på en hel dag? Vilka kunder har tid att spendera en hel eftermiddag i deras telefonkö?

 

Alltså. Jag. Blir. Tokig.

Hade telefonisten däremot varit vänlig, proffsig och talat om att de tyvärr råkat ut för tekniska problem och kanske kunnat ta ett meddelande och bett någon ringa upp eller vad som helst hade jag haft sympati för dem. Men om man tänker spara in pengar på att ha outbildade tonårstjejer i direktkontakt med kunder (som förmodligen oftast är ganska stressade redan med tanke på att det är ett försäkringsbolag) kan man gott lägga de pengarna på lite schysstare teknik.

Tre kronor. Det är vad det där jävla försäkringsbolaget är värt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0